5 жовтня, 2006. У Всесвітній День Вчителів 2006 року вітаємо усіх вчителів та відзначаємо їх вагомий внесок у соціальний та навчальний розвиток суспільства. b_60_89_16777215_00_images_content_news_775.jpg 5 жовтня, 2006. У Всесвітній День Вчителів 2006 року вітаємо усіх вчителів та відзначаємо їх вагомий внесок у соціальний та навчальний розвиток суспільства.
775.jpg

У Всесвітній День Вчителів 2006 року вітаємо усіх вчителів та відзначаємо їх вагомий внесок у соціальний та навчальний розвиток суспільства.

Цього ж року ми відзначаємо 40-річчя з нагоди прийняття Спільної Рекомендації МОП/ЮНЕСКО щодо статусу вчителів. Прийнята урядами та соціальними партнерами на спеціальній міжурядовій конференції від 5 жовтня 1966 року, Рекомендація була дійсно історичною подією. Саме тоді було вперше привернуто увагу світової спільноти до таких ключових питань як підготовка вчителів та умови їх роботи; участь вчителів та їх об’єднань у процесі прийняття рішень щодо освіти; та заходи, які необхідно розробити у кожній країни з метою підвищення рівня якості навчання та освітнього середовища.

Протягом останніх сорока років освіта зазнала істотних змін. Національні системи освіти були зобов’язані провести реформи для того, щоб реагувати на нові соціально-економічні виклики, що постали перед ними у контексті прискореної глобалізації світу. Був поліпшений доступ до освіти, однак самі освітні системи і дотепер потерпають від низки проблем. Сьогодні майже 100 мільйонів дітей молодшого шкільного віку не ходять до школи. Більшою частиною таких дітей є дівчата, багато з яких потрапили до тенет дитячої праці. Близько однієї п’ятої дорослого населення планети – а це близько 800 мільйонів людей – і досі не вміють читати чи писати. У багатьох країнах основною перепоною на шляху до розширення доступу до освіти є постійний брак кваліфікованих вчителів. Це є як проблемою для освіти загалом, так і, зокрема, для окремих освітніх напрямків, що є критично важливими для розвитку суспільств. Багато вчителів продовжують працювати і під тиском глобальних викликів, серед яких зазначимо пандемію ВІЛ/СНІДу. За нашими оцінками, протягом наступних 10 років щонайменше 18 мільйонів вчителів необхідно додатково долучати для того, щоб надати якісну базову освіту усім бажаючим.

Ми маємо на меті надати якісну освіту для усіх тих, хто навчається. Ця мета є невід’ємною частиною наших зусиль знизити рівень бідності та сприяти покращенню життя для всіх, включно з повагою основних прав дітей та створенням можливостей для жінок та чоловіків на гідну працю. Для досягнення цієї мети необхідно використовувати настанови, викладені у Рекомендації від 1966 року, як основоположні принципи для освітньої реформи. І 40 років потому моральні принципи єдиного комплексного міжнародного стандарту для професії вчителя залишаються як ніколи непорушними та актуальними. Сьогодні існує необхідність систематичного застосування основних принципів Рекомендації у багатьох напрямках реформування.

Вчителі – серце освітньої системи. Не можна віднайти життєздатні довгострокові рішення для проблем у системі освіти та нестачі кадрів без інвестування ресурсів у навчання та без розробки заходів щодо посилення поваги до професії вчитель. Є вкрай важливим підтримувати професійні якості вчителів, посилюючи їхню наснагу та мотивацію через надання гідного працевлаштування та створення гідних робочих умов, а також достойної оплати праці. Ми маємо також розвивати соціальний діалог для того, щоб позиції вчителів були включені до рішень про реформування базової освіти. Такі заходи будуть ключовими для розширення кола більш кваліфікованих та освічених вчителів, що, у свою чергу, призведе до майстерного виховного та навчального процесу. Ми відповідальні перед теперішніми та майбутніми поколіннями у наданні такого права.

Ми закликаємо усіх тих, хто має відношення до світи – уряди, освітні заклади усіх рівнів, об’єднання вчителів, громадські організації, міжнародні організації, приватний сектор, батьки та самі вчителі – об’єднати зусилля задля того, щоб принципи Спільної Рекомендації МОП/ЮНЕСКО щодо статусу вчителів від 1966 отримали новий імпульс. Це є найкращим способом показати нашу вдячність усім вчителям, допомагаючи водночас прискорити надання якісної освіти для усіх. Це щонайменше те, на що бажаючі отримати освіту заслуговують.